Gefietst – ’t Tweede

***************************************************************************************
Zondag 30 augustus 2015 - Verrassingstocht

We vertrokken om 7.00 uur vanaf het Plein met 9 fietsers in een taxibus van de Juijn met lichte regen. Stefan Verbunt was toen al vertrokken met de fietsen op de kar van de club.
De bestemming was deze keer Steenbergen in West-Brabant.
Op weg naar de start zaten we op de A59 in een heftige onweersbui. De bliksemflitsen schoten van links naar rechts en de regen viel met bakken uit de hemel. Lekkere omstandigheden om op de vroege zondagmorgen aan een mooie fietstocht te beginnen……
Maar……eenmaal in Steenbergen klaarde het weer op en na een uurtje fietsen kwam het zonnetje erbij.
De dijken in West-Brabant waren glad van de regen en de modder door de uien-oogst.
Op het terras van het Wapen van Willemstad dronken we koffie/thee met appelgebak.
In de loop van de ochtend en middag was de zon steeds nadrukkelijker aanwezig en liep de temperatuur flink op. Na een 2e stop in Geertruidenberg reden we rond half 3 Kerkdriel weer binnen en stond de teller op 125 km.
Toch weer lekker gefietst met slechts 1 lekke band en géén ongelukken.

Zondag 9 augustus 2015 - Fietsdodentocht 2015

We vertrokken stipt om 7.00 uur naar Bornem voor de fietsdodentocht door het Belgische Pajottenland.
Het weer was goed: temperatuur van plm. 24 graden met af en toe de zon erbij.
Nadat de bestelde startkaarten waren afgehaald begonnen we met 10 personen aan de fietstocht van ca 100 km.
Na een vlak begin werd het parcours later toch wat heuvelachtig met korte klimmetjes die we in de Bommelerwaard niet hebben. Toch altijd weer leuk om in een andere omgeving te fietsen.
Halverwege konden bij de ravitaillering de zakken worden gevuld met o.a. muesli-repen en stroopwafels. Later nog een keer in de Palm-fabriek in Steenhuffel. Toen uiteraard onder het genot van een beker (speciaal) gerstenat.
De organisatie was deze keer uitbesteed aan Cycling Tour, een professioneel bureau dat veel fietstochten organiseert in België. De gezelligheid van vóór en na de fietstocht met de leden van WTC Amerika was daardoor een stuk minder.
Om 16.30 uur waren we weer in Kerkdriel op het plein.

Groetjes,
Martien van Lith

Zondag 26 juli 2015

We vertrokken met 11 fietsers op het plein. Er stond een stevige zuid-wester. Kracht 4 à 5. Wel stond de zon de hele tocht hoog aan de hemel.
We zetten koers richting Brabant. Door Vlijmen en langs de Rustende Jager fietsten we in de richting van Loon op Zand. Bij café ’t Maoske in De Moer in het zonnetje koffie/thee gedronken (foto). Van daaruit naar de Maas gereden en vervolgens naar de Heusdense brug en via Ammerzoden en Hedel weer naar Kerkdriel.
Uiteindelijk 85 km op de teller: niet veel meer dan de toerkalender had voorspeld.

Zondag 7 juni 2015 - Verrassingstocht

Het peloton bestaat vandaag uit 9 fietsers. We fietsen via Sluis Sint Andries naar Alphen en hebben de wind mee.
Van daaruit rijden we langs de Maas via Appeltern, Batenburg, Niftrik, Nederasselt en Overasselt tot aan Heumen. Daar steken we het Maas-Waal kanaal over naar Mook.
Van daaruit richting Groesbeek om bij Restaurant De Wolfsberg koffie te drinken.
Vanaf het zonnige terras hadden we een geweldig uitzicht op de buitenwijken van Groesbeek.
Als we weer terug rijden over het Maas-Waal kanaal en via Nederasselt het land van Maas en Waal weer binnenrijden staat er inmiddels een straf windje. Tègen wel te verstaan!!
Via Alverna, Wijchen, Hernen, Bergharen, Horssen en Altforst komen we in de buurt van Dreumel weer op de dijk naar Heerewaarden uit.
Als we uiteindelijk weer Kerkdriel binnenrijden hebben we 125 km op de teller.
We kijken terug op een mooie tocht met veel zon en wind.

Zondag 17 mei 2015

Vandaag een tochtje gereden van bijna 90 km. Na een miezerige zaterdag was het weer op zondag een stuk beter. Wel fris maar wel met een lekker zonnetje erbij.
We vertrokken om 9.00 uur op het plein met 10 fietsers in de richting van de Hedelse brug. Via Bokhoven, Vlijmen, Helvoirt en Haaren reden we naar Lennisheuvel. Een klein dorpje in de buurt van Boxtel.
Vanwege rioleringswerkzaamheden in Lennisheuvel moesten we een extra lusje nemen om onze weg via Boxtel en Gemonde naar St. Michielsgestel te vervolgen. Van daaruit via Den Dungen en Rosmalen zijn we weer de Maas overgestoken en zetten we koers richting Van Gent aan de Zandmeren.
De route vanuit Rosmalen tot aan Empel reden we voor de eerste keer langs het nieuwe Maxima-kanaal.
Er hebben zich geen bijzonderheden voorgedaan: geen valpartijen en geen lekke banden.